Bytt är bytt!

Som ni kanske minns hade jag lite beslutsångest för en tid sedan. Efter ytterligare funderande så tog jag till slut beslutet att genomföra bytet, så nu är jag ägare till en La Pavoni Professional! Gillar man krom och design för funktion gillar man dessa maskiner, titta bara här!

La Pavoni Professional

Skönhet! Men ett helvete att hålla snygg såklart, ha ha! Har bara haft den några dagar ännu, men den har redan levererat några ok shots och jag förväntar mig att det bara blir bättre framöver. Lite detaljbilder?

Leva!

Emblem

För er som inte är inne i espresso-världen så är det här alltså en helt manuell espresso-maskin. I semi-automatiska finns det en pump som trycker vattnet genom kaffet, men man får själv mala och packa kaffet och i dessa manuella får man alltså dessutom trycka genom vattnet själv genom att dra i spaken. Detta ger fullständig kontroll, men gör också att man får ännu en sak som kan gå fel.

Salute!

Lämna en kommentar